Apple launches iOS 10.2 and watchOS 3.1.1

Apple launches iOS 10.2 and watchOS 3.1.1
Apple has released a couple of new OS builds today. For the iPhone, iPod and iPad there is iOS 10.2. This build comes with the new Unicode 9 emoji, new wallpapers, the new TV app that lists where you can find your favorite shows streaming (except for Netflix), and more. One new feature allows users to log-in once to authenticate their cable or satellite service on all of their streaming television apps.

The Messages app has a new "Celebration" effect, and an Emergency SOS feature will call for help with five taps of the power button setting off a three-second countdown. Besides the U.S., this feature will first be found in Australia, Belgium, Brazil, Canada, China, France, Hong Kong, India, Italy, Japan, Russia, Spain, and the U.K. To install iOS 10.2, go to Settings > General > Software Update. Tap on Download and Install found at the bottom of the screen.

In addition, Apple also is pushing out watchOS 3.1.1 today. While no major changes are included with the update, there are a number of bug fixes that are being included with the new build. One minor change adds support for the new Unicode 9 emoji, and adds a feature that changes the skin tone of certain emoji.

The bug fixes that come with watchOS 3.1.1 include:

  •  Fixes an issue that could prevent contact names from appearing in the Messages app and notifications
  •  Fixes an issue that could impact ability to respond to notifications
  •  Resolves an issue where the Stocks complication may not update on the watch face
  •  Fixes an issue that may prevent the Activity rings from displaying on the Activity watch faces
  •  Fixes an issue that prevented the dials on an analog watch face from appearing after changing the temperature unit in the Weather app
  •  Resolves an issue that could cause the Maps app to stay launched after navigation has ended
  •  Resolves an issue where the incorrect date could be displayed in the Calendar app month view

To download and install watchOS 3.1.1, the battery on your Apple Watch must be at 50% or higher, placed in the charger, and within range of the iPhone. Go to General > Software Update.


source: BGR, MacRumors

FEATURED VIDEO

57 Comments

1. dmitrilp_

Posts: 330; Member since: Sep 12, 2016

And in that update there's no fix for all previous issues reported, how clumsy.

14. Zylam

Posts: 1813; Member since: Oct 20, 2010

What issues?

39. AlikMalix unregistered

Which issues?

2. palmguy

Posts: 979; Member since: Mar 22, 2011

IT'S A TRAP!!!!

6. jeroome86

Posts: 2314; Member since: Apr 12, 2012

Says Admiral Ackbar.

3. cnour

Posts: 2305; Member since: Sep 11, 2014

Thanks Apple for these quick and consecutive updates. Sorry Android lovers, such updates need years and years to be available if it is supported by your devices.

8. sissy246

Posts: 7070; Member since: Mar 04, 2015

We may wait longer but at least we don't have to have 10 updates to fix the update.

10. darkkjedii

Posts: 30966; Member since: Feb 05, 2011

Android doesn't need to be updated as often, cause it's not broken as often. Android is also far ahead of iOS in features, so that's another reason it doesn't need updates as often. If you're gonna talk shizzle, keep it real dude. iOS updates are mostly bug fixes, that fix a few bugs, and add a few new ones. Don't forget, I've been an iOS user since day one, and only recently sold all my iOS products. I know how effective these updates are. The only difference between you and I is, I'm gonna be brutally honest about em, and you're gonna lie. I'm without an iOS product, till I get my 256 iPad Pro this Thursday, so I'll see how 10.2 is soon enough.

12. ctdog4748

Posts: 797; Member since: Mar 05, 2016

So if android is soooooo far ahead of iOS, then why are you getting an iPad Pro?

16. darkkjedii

Posts: 30966; Member since: Feb 05, 2011

Let me say this, and then we can be as we are. I have zero to say to you, I do not respect you, you're a troll, I don't respect your tech knowledge, and would love for you to flick scroll past my posts.

42. palmguy

Posts: 979; Member since: Mar 22, 2011

The Force is strong with this one.

17. meanestgenius

Posts: 21778; Member since: May 28, 2014

Why do you care about his reasoning for what he's going to spend his hard earned money on?

20. darkkjedii

Posts: 30966; Member since: Feb 05, 2011

Right bro. I have my reasoned for staying with the iPad for my tablet use, and he won't know, just like he won't know my YouTube channel. I don't even have crap to converse with him about.

22. meanestgenius

Posts: 21778; Member since: May 28, 2014

He's literally stalking you every time you comment now. Dude is really on you. It's pathetic now.

33. darkkjedii

Posts: 30966; Member since: Feb 05, 2011

Like a bedbug.

23. ctdog4748

Posts: 797; Member since: Mar 05, 2016

Translation; I called you out on your BS YouTube channel, and you're mad because I don't defer to you like the rest of your bros, bruhs, or whatever you want to call your hanger-ons. We can't converse because you're a fraud, and I'm the real deal. XOXOXOXO

24. meanestgenius

Posts: 21778; Member since: May 28, 2014

In other words: "Please, please PLEASE!!!! Talk to me darkk! My life here on PA just isn't fulfilling without being able to troll you constantly and you respond! And for the life of me, why oh why can't I have your YouTube channel??? I'll behave! I promise!!! Just stop ignoring me!!!!" There. I fixed your BS post for you.

25. ctdog4748

Posts: 797; Member since: Mar 05, 2016

What?!?! You're the suck up lap dog that follows him and feels the need to act as a quasi-defender. I already know why he won't share his YouTube channel, because he's embarrassed of it. So, please let me pick on him in peace, and MYOB. Thank you!

26. meanestgenius

Posts: 21778; Member since: May 28, 2014

Lmao! Bumburned^^response from a trolling stalker lap dog wannabe that got called out on his BS. If a GROWN MAN doesn't want to talk to, or give another SUPPOSED grown man his YouTube channel address, then BACK OFF. You're acting like some scorned woman that got her advances turned down by darrk. Man up, get your life in check, and MYOB concerning who darkk talks to and what he buys with his own money.

28. darkkjedii

Posts: 30966; Member since: Feb 05, 2011

Damn MG! SHUT DOWN POST OF 2016. Plus 100 dude.

31. meanestgenius

Posts: 21778; Member since: May 28, 2014

I'm sayin' darkk, dude is beyond desperate to those YouTube deets! Unbelievable! Lmao!

32. darkkjedii

Posts: 30966; Member since: Feb 05, 2011

MG, what's funny is since I won't give him the info he wants, he has himself convinced I do think have a channel LOLLL. Hella funny. Post 29

27. darkkjedii

Posts: 30966; Member since: Feb 05, 2011

LMAOOOO isn't he a desperate little b***"h. He wants a response from me so bad LOLLL. Nope.

29. ctdog4748

Posts: 797; Member since: Mar 05, 2016

Awww, it's soooo cute your bruh came to rescue you! Yay plus 1,000,000!!!!! And you have no response because you know I'm correct in everything I've mentioned; You won't share your YouTube channel because it's junk. You claim I'll post incessantly if you share it, which I wouldn't do, but then again even if I did, you do realize you can block people from a YouTube channel, don't you? Annnnnddddd you claim you don't like iOS blah blah blah.....yet you're getting an iPad Pro? Doesn't make sense. Then again, your bruhs will believe anything you write, so if that makes you feel important, then have at it.

30. meanestgenius

Posts: 21778; Member since: May 28, 2014

Lmao! And as you can see in comment #29, he's still chasing you down for a response! Lmao! He wants to be your "bruh" so bad! He feels so left out! Lmao!

34. darkkjedii

Posts: 30966; Member since: Feb 05, 2011

MG, when did I ever say I don't like IOS LOLLL? Please post the link to me saying that. I simply call it like I see it

36. ctdog4748

Posts: 797; Member since: Mar 05, 2016

Android doesn't need to be updated as often, cause it's not broken as often. Android is also far ahead of iOS in features, so that's another reason it doesn't need updates as often. "If you're gonna talk shizzle, keep it real dude. iOS updates are mostly bug fixes, that fix a few bugs, and add a few new ones. Don't forget, I've been an iOS user since day one, and only recently sold all my iOS products. I know how effective these updates are. The only difference between you and I is, I'm gonna be brutally honest about em, and you're gonna lie. I'm without an iOS product, till I get my 256 iPad Pro this Thursday, so I'll see how 10.2 is soon enough." Doesn't exactly sound like a glowing endorsement for iOS. So what exactly is it that the iPad Pro can do that you can't get done with a tablet running android?

37. meanestgenius

Posts: 21778; Member since: May 28, 2014

You've NEVER said it, darkk. He's just a fanboy that's upset with you about you speaking the truth about iOS and because you chose to use an Android handset as your daily driver.

47. ctdog4748

Posts: 797; Member since: Mar 05, 2016

Why are you responding? Do you realize that not only are you embarrassing yourself, but you're embarrassing your bruh.

56. meanestgenius

Posts: 21778; Member since: May 28, 2014

More like I'm embarrassing YOU, and you can't stand it.

Latest Stories

This copy is for your personal, non-commercial use only. You can order presentation-ready copies for distribution to your colleagues, clients or customers at https://www.parsintl.com/phonearena or use the Reprints & Permissions tool that appears at the bottom of each web page. Visit https://www.parsintl.com/ for samples and additional information.