AT&T has left its signal out of San Francisco

AT&T has left its signal out of San Francisco
Just the other day we reported on how even AT&T had to admit that its service in Manhattan and San Francisco was not up to snuff . The carrier said that they would be working on improving the service in those locations. Now it could just be that our definition of  "improve" is the opposite of AT&T's, but  the wireless operator is having problems in the city by the Golden Gate Bridge. According to AT&T, "We are seeing a hardware issue in downtown San Francisco that iscausing some degradation in service. GSM and EDGE voice and dataservices are still accessible. Our experts are aware and working toresolve as quickly as possible. Further resolution is expected thisevening."

An AT&T customer named Martin Hecko sent out a Tweet saying that he was told that the carrier's data and SMS services were down in the city and would be back up in 24 to 48 hours. Meanwhile, some are reporting that service is back in the area. If you are an AT&T customer in San Francisco, see if you can pull yourself away from the Warrior game for a second and let us know if your cellular service is running at full strength.

source: TechCrunch, Twitter via EngadgetMobile


FEATURED VIDEO

17 Comments

16. AZNphoneGeek

Posts: 200; Member since: May 15, 2009

hey Gsmalltheway... yeah gsm has some benefits but the obvious fact is, even though ATT is a gsm company, it doesn't make them better. SINFULTA posted this the other day Dec 10th in response to a similar argument... "When we did chipset testing on different networks in the SF Bay Area a few months ago, Verizon's data EVDO network during peak time @430pm was only running at 8% of capacity on average, TMobile was at 19%, Sprint at 8.x % (Can't remember, and don't have the sheet infront of me), and ATT's was at 78%. Regardless of what people say CDMA can withstand a ton of more subscribers and bandwith on almost everywhere we tested with my company Qualcomm. It's funny all these arguements about how it's Iphone fault. More-so ATT's fault for no preparing, Tmobiles tested fair by comparison. So I dunno. MSM9200 Chipsets were being tested." ATT's network is being pegged right now with iphone and other heavy data users. people are claiming left and right on phones and service and this and that. what it really boils down to most of the time is not handset but carrier. as for their lack of service in the bay, haha.... that's just old news.

14. BBBOY

Posts: 18; Member since: Feb 12, 2009

All of you knock on AT&T. I actually find AT&T to be really reliable. My AT&T phone works as well as my verizon phone. I had many places where my verizon phone had no service but the AT&T phone had great coverage. And in the end it all comes down to what your coverage looks like so why do a lot of people insist bashing AT&T? They are mad that AT&T doesn't have good coverage in their area so they can't get the iPhone. :)

8. Imallvol7

Posts: 5; Member since: May 22, 2009

Geez it's hilarious watching people fight over Verizon and AT&T.

11. vzwman

Posts: 385; Member since: Oct 26, 2009

LOL GAYT&T LOL

7. Gsmalltheway

Posts: 278; Member since: Aug 15, 2009

Ha all you verizon fanboys are so funny. You do all you can to mock at&t but the funny thing is you cant even use 90% of the phones in this website cause you have crap CDMA. hahaha

9. vzw fanman

Posts: 1977; Member since: Dec 11, 2008

i'm happy with the droid, and wouldn't want any other phone.

10. vzwman

Posts: 385; Member since: Oct 26, 2009

With the Droid you are 100% in control their is no limitations it's call Android LOL gayt&t LOL

12. Gsmalltheway

Posts: 278; Member since: Aug 15, 2009

And you think android is a Verizon thing?haha I too have android (HTC real Hero) and will be getting the X10 as soon as it comes oult.

13. Gsmalltheway

Posts: 278; Member since: Aug 15, 2009

Umm I'm pretty sure the X10 will kill any Verizon Android phone.

15. vzw fanman

Posts: 1977; Member since: Dec 11, 2008

i'm not a fan on non verizon phones. and now that i'm using a physical qwerty keyboard i dont think ill go back to an all touch screen.

17. omarc26

Posts: 360; Member since: Dec 05, 2009

even if the x10 is an awesome phone on t-mobile or at&t i would never switch to them cause i like having signal everywhere i go .i had at&t and t-mobile n there are alot of places like montana for example were at&t and t-mobile are no service while verizon has 5 bars of reception also in the grand canyon at&t and t-mobile are always searching while verizon has full reception if gsm is so great how come they dont offer service in those places?? cdma phones on verizon and sprint works just fine.. i care bout reception thats why i have verizon n i have a droid its not that bad.

5. artz1986

Posts: 453; Member since: Mar 11, 2009

This happened yesterday and was resolved yesterday. Why is it 'news' today?

6. HatedaIphone

Posts: 42; Member since: Jun 08, 2009

Just a weekly reminder of how shitty Gayt&t 's service is Buddy, just a reminder.lol

4. vzw fanman

Posts: 1977; Member since: Dec 11, 2008

If I had this problem with Gayt&t I would switch to Verizon.

3. jundibasam

Posts: 119; Member since: Aug 05, 2009

sad thing is that most AT&T customers probably aren't even aware that there is an issue with data ongoing right now since they're quite used to having little to no data conections at all (sans WiFi of course). Its like a blind person not noticing the power is out. poor AT&T

2. vzwman

Posts: 385; Member since: Oct 26, 2009

LOL gayt&t LOL

1. HatedaIphone

Posts: 42; Member since: Jun 08, 2009

Is any one surprised ? LoL GayT&T = FAIL !

Latest Stories

This copy is for your personal, non-commercial use only. You can order presentation-ready copies for distribution to your colleagues, clients or customers at https://www.parsintl.com/phonearena or use the Reprints & Permissions tool that appears at the bottom of each web page. Visit https://www.parsintl.com/ for samples and additional information.
FCC OKs Cingular's purchase of AT&T Wireless